• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    DwaRa: A Deep Learning-Based Dynamic Toll Pricing Scheme for Intelligent Transportation Systems

    Thumbnail
    التاريخ
    2020-11-01
    المؤلف
    Shukla, Arpit
    Bhattacharya, Pronaya
    Tanwar, Sudeep
    Kumar, Neeraj
    Guizani, Mohsen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In Internet-of-Vehicles (IoV) ecosystems, intelligent toll gates (ITGs) connect nearby metropolitan cities through smart highways. At ITGs, existing solutions integrate blockchain (BC) and deep-learning schemes to leverage trusted and responsive analytics support for connected smart vehicles (CSVs) at ITGs. BC eliminates third-party intermediaries, and secures payments between vehicle owners (VO) and governing authorities (GA). Deep-Learning, on the other hand, facilitates accurate predictions for diverse and complex urban traffic conditions. However, due to fixed toll pricing schemes based on connected smart vehicles (CSV) type, VOs suffer from variable delays at different lanes due to dynamic congestion scenarios. To address the research gaps of such a fixed pricing schemes, we propose a BC-envisioned scheme DwaRa, that operates in three phases. In the first phase, future traffic is predicted based on Markov queues to balance the congestion at different lanes at ITGs efficiently. Then, we propose a novel spatially induced-long-short term memory (SI-LSTM) model to predict current traffic and weather based on historical repositories. Second, based on inputs by the Markov model, SI-LSTM, lane type, and vehicle type, a dynamic pricing algorithm is presented to improve the quality of experience (QoE) of the VO. Finally, based on dynamic price fixation between the VO and the GA, smart contracts (SCs) are executed and transactional data is secured through BC. The proposed scheme is compared against parameters like average mean-squared error (MSE), predicted traffic, scalability, interplanetary file system (IPFS) storage, computation (CC), and communication cost (CCM). At $n$ = 100 test samples, and arrival rate $\beta$ = 80, the obtained MSE is 0.0012, with a peak average value of 0.00526. The overall CC is 45.88 milliseconds (ms) and CCM is 53 bytes that indicate the proposed scheme efficacy against conventional approaches.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85096238162&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2020.3022168
    http://hdl.handle.net/10576/36417
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video