• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Crowdfunding Conundrum: Western Ideas and their Chinese Copycats

    Thumbnail
    التاريخ
    2021-12-27
    المؤلف
    Hossain, Mokter
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In the third quarter of 2021, global crowdfunding investment reached $160 billion. Crowdfunding is a relatively recently emerged phenomenon to raise funding from individuals for nascent business ideas. It is considered as an alternative source of funding for start-ups but copycats of crowdfunding ideas are a serious threat to these start-ups (Hossain and Creek, 2021). Fundraising campaigns on crowdfunding platforms, such as Indiegogo and Kickstarter reach millions of people including fraudsters. Start-ups need to signal quality to increase the funding success in their crowdfunding campaigns (Mollick, 2014). Hence, they display the products along with their operating mechanisms and functions in the crowdfunding campaigns to signal quality to convince the potential funders. However, such detailed display gives fraudsters opportunities to copycat. For example, Chinese factories and designers look for the next promising products to turn into copycats. They can assess the strengths and weaknesses of crowdfunding start-ups and glean information to ascertain how quickly they can enter the market. Longer production times or delivery delays can likewise signal that the entrepreneurs are novice and will likely to have limited resources to protect their ideas or legally stop copycats. Many such products are not patented but it is difficult to protect even patented products as the patent may not give global coverage or even if it gives, it is difficult for start-ups to fight the fraudsters who copy the products. Moreover, most start-ups are not well familiar with the sources of raw materials, manufacturing challenges, and distribution channels at the time of crowdfunding. Their philosophy is to explore these things after securing the funding. Fraudsters instantly steal ideas from crowdfunding platforms, quickly come up with copycats and reach the market well ahead of original start-ups. Thus, fraudsters ruin the business potential of start-ups. How to protect product ideas that are used for crowdfunding is an important question.
    معرّف المصادر الموحد
    https://cmr.berkeley.edu/2021/12/crowdfunding-conundrum-western-ideas-and-their-chinese-copycats/
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/36477
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎129‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video