• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Profiling exporting SMEs: The role of innovation-orientation

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S014829632200399X-main.pdf (3.595Mb)
    التاريخ
    2022-05-10
    المؤلف
    Ramdani, Boumediene
    Belaid, Fateh
    Boukrami, Elias
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Existing evidence suggest that SME exporting is affected by a combination of environmental, firm-level, and owner-level drivers. However, it is not yet clear what constitute the profile of exporting SMEs and whether innovation orientation plays a role. To fill this important gap, our study adopts a configurational approach contending that a specific set of drivers makeup the profiles of exporting SMEs. Using the Classification and Regression Trees (CART) algorithm, we empirically show three distinctive exporting profiles for product, service, and process innovators, with varying magnitude and importance of export drivers. Our results show the most important export drivers for product, service and process innovators. While process innovators’ profile excludes process innovation, product and service innovators’ profiles include product and service innovation respectively. These results lead to major policy and managerial implications in relation to promoting exporting among SMEs given that the UK has left the European Union.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014829632200399X
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.04.059
    http://hdl.handle.net/10576/37612
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎132‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video