• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessing Learning Outcomes in Extracorporeal Membrane Oxygenation Simulations with a Novel Simulator and Instructor Application

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Alsalemi, Abdullah
    Alhomsi, Yahya
    Bensaali, Faycal
    Alinier, Guillaume
    Hssain, Ali Ait
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Simulation plays an important part in enhancing the outcomes of clinical training worldwide. In particular, extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) is a life-saving procedure that utilizes a cardiopulmonary bypass circuit to offer short or mid-term respiratory and circulatory assistance to seriously ill patients. After the current Coronavirus (COVID-19) pandemic hit the world, in-person simulations became quite challenging to organize, due to the precautionary physical distancing practices. Due to ECMO's reliance on hands-on training, there is a need for a physical distancing-compatible solution that does not compromise on learning fidelity. Consequently, an assessment application has been developed to assist ECMO centers in carrying out simulations while being assessed by ECMO educators remotely. In this article, we conceptually introduce a revolutionary tablet-based assessment application for convenient, yet sophisticated and structured assessment of ECMO learners as a companion to an ECMO simulator and instructor application. The proposed application allows real-time assessment of the ECMO simulation experience and creates standardized simulation assessment curricula synced with a high-realism ECMO simulator. Initial app prototype showcases basic functionality, low communication latency, and a prototype simulation system that can simulate various ECMO emergencies. 2008-2011 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TLT.2021.3131113
    http://hdl.handle.net/10576/37822
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2849‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Enhancing Clinical Learning Through an Innovative Instructor Application for ECMO Patient Simulators 

      Alsalemi A.; Disi M.A.; Alhomsi Y.; Bensaali F.; Amira A.; Alinier G.... more authors ... less authors ( SAGE Publications Inc. , 2018 , Article)
      Background. Simulation-based learning (SBL) employs the synergy between technology and people to immerse learners in highly-realistic situations in order to achieve quality clinical education. Due to the ever-increasing ...
    • Thumbnail

      A modular approach for a patient unit for extracorporeal membrane oxygenation simulator 

      Alhomsi, Y.; Alsalemi, A.; Noorizadeh, M.; Bensaali, F.; Meskin, Nader; Hssain, A. A.... more authors ... less authors ( MDPI AG , 2021 , Article)
      Despite many advancements in extracorporeal membrane oxygenation (ECMO), the procedure is still correlated with a high risk of patient complications. Simulation-based training provides the opportunity for ECMO staff to ...
    • Thumbnail

      A skills acquisition study on ECMOjo: a screen-based simulator for extracorporeal membrane oxygenation 

      Alsalemi, Abdullah; Tanaka, Len; Ogino, Mark; Disi, Mohammed Al; Alhomsi, Yahya; Bensaali, Faycal; Amira, Abbes; Alinier, Guillaume... more authors ... less authors ( SAGE Publications Ltd , 2020 , Article)
      Background: Extracorporeal membrane oxygenation relies heavily on didactic teaching, emphasizing on essential cognitive skills, but overlooking core behavioral skills such as leadership and communication. Therefore, ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video