• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • علوم الرياضة (pre 2023)
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • علوم الرياضة (pre 2023)
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sport and Muslims or Muslims in sport, post-9/11

    Thumbnail
    التاريخ
    2016-09-22
    المؤلف
    Amara, Mahfoud
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This chapter organizes three aspects: hijab and the ‘Islamization’ of sport; Arab-Muslim investment in sport as a means for ‘soft power’; and sport and the question of integration of Muslims as a challenge to citizenship and national identity debates, informed by a few years of observation of media portrayal of Muslims in sport post-9/11. The press in Europe, Australia, North America, particularly in Quebec province in Canada, is full of articles debating the presence of the hijab in sport and the demand of Muslim women to wear the hijab or other forms of adaptation of the traditional veil in the sport arena. The demand by Muslims to accommodate sport to their culture and religious beliefs is perceived as a sign of disintegration or non-assimilation of European values of citizenship and community cohesion; even more as a defiance of national values of universalism, social cohesion and national unity.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85027965977&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4324/9781315745886
    http://hdl.handle.net/10576/37982
    المجموعات
    • علوم الرياضة (pre 2023) [‎206‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      The Relevance of Islamic Law to Non-Muslims in Muslim Juridical Sources 

      Osman, Amr ( Islamic Research Institute, International Islamic University, Islamabad , 2021 , Article)
      A standard question in early and medieval works of uṣūl al-fiqh (the theory and principles of Islamic jurisprudence) was whether non-Muslims were addressed by the specific rules of Islamic law and meant to abide by them. ...
    • Thumbnail

      Sport in Islam and in Muslim communities 

      Testa, Alberto; Amara, Mahfoud ( Taylor and Francis Group , 2015 , Book)
      As Islam's visibility in global society increases, Muslim populations grow, and Muslim countries compete to take up positions at the heart of global sport, the interplay between sport and Islam becomes ever more illuminating. ...
    • Thumbnail

      Islamic sport marketing or sport marketing in Muslim cultures and communities 

      Bodet, Guillaume; Amara, Mahfoud ( Taylor and Francis Group , 2015 , Book chapter)
      As naming is categorising and, in turn, categorising is excluding, there have been many discussions about the respective definitions of marketing and sport marketing, their differences, their communalities, their practices, ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video