• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A STEM model to engage students in sustainable science education through sports: A case study in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-13-03483.pdf (5.615Mb)
    التاريخ
    2021-03-02
    المؤلف
    Ali, Ruba
    Bhadra, Jolly
    Siby, Nitha
    Ahmad, Zubair
    Al-Thani, Noora Jabor
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Sports has the potential to integrate with different scientific subjects, including materials science and engineering, making it an ideal approach to enhance the students’ affinity toward sustainable education in science, technology, engineering, and mathematics (STEM). Amid gradual educational reformations in the state of Qatar, a distinctive STEM program titled, “Science in Sports” (SIS) was launched to investigate STEM integrated learning in secondary school students. The participant students, 248 students (112 females and 136 males) from 15 different government-operated (public) secondary schools, from rural and urban areas, were given STEM workshops on one of the sports materials, during this pilot study, resultantly challenging them to engineer a sports product. The study employed a mixed-method study in which quantitative approaches were applied to analyze the program effectiveness, with a t-test statistical analysis performed over data collected from a period of five continuous years from 2012 to 2017 in five different cycles. A more dominant data collection included pre and post surveys, substantiating observations of the program facilitator and their schoolteachers were included in this research and development (R&D) study to review the student learning behavior for a qualitative approach. Moreover, the results of the strength, weakness, opportunities, and threats (SWOT) analysis provided an overview of the program’s effectiveness in implicating the engagement of the students in exhibiting their prototypical skills in engineering sports products along with STEM literacy. Apart from understanding the scientific concepts/principles applied in simple sports applications, student attitudes toward STEM fields augmented, as witnessed by the student productivity.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85103125852&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su13063483
    http://hdl.handle.net/10576/38521
    المجموعات
    • أبحاث مركز جامعة قطر للعلماء الشباب [‎216‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video