• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Distance learning as emergency remote teaching vs. traditional learning for accounting students during the COVID-19 pandemic: Cross-country evidence

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Mardini, Ghassan H.
    Mah'd, Osama A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The main objective of the current study is to examine the perspectives of undergraduate accounting students on the transition to distance learning (DL) as emergency remote learning from traditional learning (TL) during the COVID-19 pandemic, as well as the learning dimensions of DL compared to TL. The sample includes 782 responses from six countries (France, Jordan, Oman, Qatar, Tunisia, and the UK). In accordance with prior studies, we construct a questionnaire that explores the perceptions of students regarding the TL-to-DL transition process and the learning dimensions of DL vs. TL. The majority of respondents believe that the DL transition process, due to the pandemic, has generated concerns to some extent in all countries. However, in terms of the dimensions of DL vs. TL, significant differences exist between the perspectives among the countries, which provides insights regarding the pandemic's effect on our educational systems and a more accurate picture of universities' educational performance. Our results raise important questions regarding the TL system in place before the crisis, as well as highlighting the importance of using technology to deliver educational services. This study provides cross-country evidence, from the perspective both of developed and developing countries, on the impact of the pandemic on students' learning habits and educational methods. 2022 Elsevier Ltd
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jaccedu.2022.100814
    http://hdl.handle.net/10576/38570
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎849‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video