• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    How can human capital promote innovative behaviour? exploring the attitudinal dynamics of employee engagement and mental involvement

    Thumbnail
    التاريخ
    2022-08-29
    المؤلف
    Ali Ababneh, Omar Mohammed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study puts forward a novel advancement on understanding the underlying mechanisms that expound how human capital can lead to employees” innovative behaviour. Thus, this study intends to examine the nuanced associations between human capital and innovative work behaviour, evoking the mediation of employee engagement and moderation of mental involvement. Utilising a cross sectional research design, a random-sampling technique was used to collect responses from professionals selected from different organizations operating in Jordan. In total, 380 participants completed a questionnaire constructed from well-established measures. AMOS-Structural Equation Modelling was used to examine the measurement and structural models. The results demonstrated that, along with the direct effect, human capital asserts a substantial relevance to individuals” innovative behaviour via the mediation of employee engagement and moderation of mental involvement. To the best of the researcher’s knowledge, this is the first research attempt that views the aforementioned associations through the lens of the attitudinal constructs of employee engagement (mediator) and mental involvement (moderator). Further, this study expands the knowledge base of the cognitive, attitudinal, and behavioural literature by expanding the scope of the JD-R theory aspects to be linked to other psychological dynamics (employee engagement and mental involvement) thought to enhance employees” innovative behaviours.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85138255819&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/14657503221123405
    http://hdl.handle.net/10576/40457
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video