• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ICT effect on employees-related outcomes: higher education as a context

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2022-01-31
    المؤلف
    Abu Farha, Allam K.
    Obeidat, Shatha M.
    Al-Kwifi, Osama Sam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: Increased concern about the extensive use of information and communication technology (ICT) has led to widespread research on its effects on employees. This study aims to examine the effect of ICT use and demand on employee-related outcomes, particularly work-life balance, job satisfaction, personal burnout and intention to leave. Design/methodology/approach: The developed model was tested using a survey questionnaire distributed among academics and administrative employees working in the higher education (HE) sector in Qatar. New statistical tools were adopted to analyze the study data (i.e. PLSpredict and partial least squares structural equation modeling for unobserved heterogeneity). Findings: The results confirmed that ICT use affects ICT demand and ICT demand significantly influences employee-related outcomes. Practical implications: The findings will help HE institutes to carefully examine the negative effect of ICT use and come up with practical ways to avoid such effects. Originality/value: To the best of the authors’ knowledge, this is one of the rare papers that inspect the negative effect of ICT use in the HE sector. Furthermore, it is the only paper inspecting such relationship in Gulf region.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85123778713&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/JSIT-04-2021-0073
    http://hdl.handle.net/10576/40464
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail