• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    MIXED-INTEGER PROGRAMMING BASED HEURISTIC FOR BUS ROUTING PROBLEM ARISING IN DOHA

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Anas Aljundi _OGS Approved Thesis.pdf (2.662Mb)
    التاريخ
    2023-01
    المؤلف
    ALJUNDI, ANAS
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    School bus operation in Qatar is a very important element in the school system of Qatar. Studies conducted by Qatar Transportation and Traffic safety center shows that more than half of the students use the buses to get to their school, and so using the buses without proper study and planning will increase dramatically the number of buses used and put more pressure on the roads especially during rush hours Besides the economic effect generated from the bus numbers, the parents and the students are experiencing major problems with the bus routes that force the students to spend a lot of time on their trips to and from schools. Also, the large number of buses used by the school in Qatar contributes to heavy traffic volumes, which increase the time spent by students on the buses Our study aims to improve the bus system by proper planning and optimization to reach the most economical and social efficient solution considering the future growth and increasing number of students The main objectives of this study are to produce better school bus routing planning, finding the optimized bus numbers, minimizing the time spent by students on the buses, and optimizing the bus route schedule to avoid the rush hours, taking into consideration that the bus can have more than one trip, the possibility of having different types of buses with different capacities for better optimization of operation cost and separation of gender
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/40563
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎146‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video