• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Qatar Airways: building a global brand

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2020-10-26
    المؤلف
    Fetais, Abdulla Hamad MA
    Al-Kwifi, Osama Sam
    Ahmed, Zafar U
    Tran, Dang Khoa
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose In 2017, Qatar Airways was recognized as the world's number-one airline by SKYTRAX World Airline Awards. These international awards have been described as “the Oscars of the aviation industry,” reflecting global recognition and excellence in conducting business activities at the international level. The main purpose of this case-based research is to explore and evaluate the internationalization strategies employed by Qatar Airways in becoming known as one of the best airlines in the world. Design/methodology/approach In accordance with the nature of this study, data were collected by interviewing managers from Qatar Airways as well as by exploiting supporting materials from secondary sources and airline-specific records. The recorded interviews were analyzed via content analysis to define airline strategies aimed at expanding globally and building a global brand. Findings The findings reveal that Qatar Airways has adopted effective strategies that have facilitated its aggressive global expansion and enhanced its global consumer recognition – mainly as a fast-growing network connecting important destinations that maintains a focused consumer orientation dedicated to providing an optimal travel experience. These strategies have been focused on building a superior consumer experience marked by exceptional comfort. Practical implications Qatar Airways' implementation of internationalization strategies in the airline industry represents an innovative approach marked by efficient operations and high-quality standards. Both international business managers and academics can learn from these strategies and their implications for enhancing airlines' global reputation and overall quality performance. Originality/value Unlike other research studies that investigate a wide range of firms across industries, this study focuses on exploring the factors that support the successful internationalization of a single firm, thus providing in-depth understanding of specific strategies to achieve global recognition. This study provides unique insights to analyze strategies and assess their practical relevance.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/JEAS-04-2020-0044
    http://hdl.handle.net/10576/40950
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail