• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Comparative Assessment of Quality Management Practices in Manufacturing Firms and Service Firms: A Repeated Cross-Sectional Analysis

    Thumbnail
    عرض / فتح
    A Comparative_Assessment_of_Quality_Management_Practices_in_Manufacturing_Firms.pdf (5.649Mb)
    التاريخ
    2022-12
    المؤلف
    Parast, Mahour M.
    Safari, Arsalan
    Golgeci, Ismail
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    There are significant structural differences between the manufacturing and service sectors at the firm level, but quality management research has not yet identified similarities or differences in the quality management practices of these two sectors. This study examined 15 years of repeated cross-sectional data for manufacturing firms and service firms that applied to the Malcolm Baldrige National Quality Award between 1991 and 2006. Based on contingency theory, we looked for differences between manufacturing firms and service firms in their implementation of quality management. More specifically, we looked for differences between the two sectors in scores on the Baldrige criteria, using 351 observations from both industry sectors. We found significant differences between manufacturing firms and service firms in two quality management practices: <italic>human resource development and management</italic>, and <italic>customer focus and satisfaction</italic>. We also found significant differences between manufacturing firms and service firms in the relationship between the Baldrige criteria and organizational quality outcomes.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85144766163&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TEM.2022.3221851
    http://hdl.handle.net/10576/41514
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎132‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video