• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    SMEs and artificial intelligence (AI): Antecedents and consequences of AI-based B2B practices

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0019850121001851-main.pdf (1.120Mb)
    التاريخ
    2021-09-17
    المؤلف
    Baabdullah, Abdullah M
    Alalwan, Ali Abdallah
    Slade, Emma Louise
    Raman, Ramakrishnan
    Khatatneh, Khalaf Fakhri
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Development of small and medium enterprises (SMEs) is a key approach to achieving economic growth in the Middle East and successful adoption of technology is vital for SMEs' success and continuity. Artificial intelligence (AI) is part of a new generation of technologies that can facilitate competitive advantage but currently there is a lack of evidence regarding AI applications in relation to B2B SMEs in Middle East countries. Therefore, this study empirically examines antecedents to, and consequences of, successful acceptance of AI practices by B2B SMEs in Saudi Arabia. A conceptual model based on the technology-organisation-environment framework is developed which considers the impact of AI enablers and AI readiness on the acceptance of AI practices, and the impact of this on relational governance, performance, and SMEs' AI-based business customer interaction. The conceptual model was tested using structural equation modelling of survey data collected from B2B SMEs (n = 392). The results showed that, of the AI enablers, acceptance of AI practices was significantly influenced by both technology roadmapping and attitude but not professional expertise. Of the AI readiness variables, acceptance of AI practices was significantly influenced by infrastructure and awareness but not technicality. The acceptance of AI practices was found to significantly affect AI-enabled relational governance and performance, and SME's business customer AI-based interaction. This study provides a broader base for theoretical and practical understanding of issues related to AI practices in SMEs and the B2B sector in general.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019850121001851
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2021.09.003
    http://hdl.handle.net/10576/41556
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video