• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Can board environmental orientation improve U.S. firms' carbon performance? The mediating role of carbon strategy

    Thumbnail
    التاريخ
    2020-01
    المؤلف
    Moussa, Tantawy
    Allam, Amir
    Elbanna, Said
    Bani-Mustafa, Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Overwhelming evidence from prior research suggests a positive association between corporate board characteristics and carbon performance; however, very little is known about the mechanisms linking the two variables. This study attempts to fill this gap by developing and empirically testing a conceptual model that highlights the role of carbon strategy in the relationship between board environmental orientation (BEO) and carbon performance. We argue that BEO can directly and indirectly influence carbon performance through carbon strategy. Using structural equation modelling to analyse data consisting of 2,301 U.S. firm-year observations over the 2005–2015 period, we find that the greater the BEO is, the better its carbon performance (i.e., lower greenhouse gas emissions). The results also provide evidence of the mediating effect of carbon strategy on the relationship between BEO and carbon performance. Splitting the sample into high and low carbon-intensive industries shows a partial mediation effect in high carbon-intensive industries and a full mediation effect in low carbon-intensive industries. The findings of the study and its implications for scholars, policymakers, managers, investors, and environmentalists are discussed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85067882465&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/bse.2351
    http://hdl.handle.net/10576/42140
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎132‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video