• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Towards the distinctive islamic mode of leadership in business

    Thumbnail
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Galanou, Aikaterini
    Farrag, Dalia Abdelrahman
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose - The paper provides some fundamental observations on leadership from an Islamic perspective and the Islamic revealed knowledge. The purpose of this paper is to measure the association between Islamic leadership and the most common western forms of leadership namely; transactional, transformational, authentic, and ethical leadership styles as well as its relationship on leader's effectiveness and organizational innovation. Design/methodology/approach - An empirical investigation was conducted using portrait value questionnaire recommended by Schwartz (1994b), confirmatory factor analysis (CFA) followed by structural equation modelling (SEM). Findings - The results indicated that Islamic leadership is positively and significantly associated with perception of leader effectiveness and innovation outcomes. In addition the findings revealed that Islamic leadership is positively correlated with transformational, ethical, and authentic leadership as well and not with the transactional leadership style. Practical implications - Among the practical implications of this research is that while a large body of leadership research has adopted a variation of leadership theories, our results suggest that we should seize to pay attention to the influential Islamic leadership. Originality/value - The originality of this paper is that it extends scholarly understanding on Islamic perspectives of management which is a relatively new and growing area of interest for academics and practitioners, in terms of both theory and practice. Emerald Group Publishing Limited.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/JMD-09-2014-0096
    http://hdl.handle.net/10576/42386
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video