• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Distributed Fault-Tolerant Powertrain Configuration for Electric Vehicle Applications with Pole-Phase Modulation

    Thumbnail
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Bhimireddy, Prathap Reddy
    Iqbal, Atif
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In electric vehicle applications, the requirement of fault-tolerant survivability, better power/torque distribution, and highly efficient systems will help to shift toward multiphase induction motors (MIMs). The MIMs are driven with multiphase power converters, where the usage of a higher order of switches escalate failure possibilities. For attaining the better fault tolerance of switch faults, many inverter configurations are established in the literature; however, these studies have not addressed the multiple switch faults in different inverter legs. Moreover, for the source fault of the multiphase drive, the entire system has to be halted. In this article, a distributed powertrain structure is proposed for electric vehicle applications to fulfil the gaps in the aforementioned critical issues. A fault-tolerant multiphase inverter (FTMI) fed nine-phase induction motor (NPIM) drive is proposed with a lesser number of auxiliary components, such as switches and fuses. The proposed FTMI has effectively utilized the concept of pole-phase modulation (PPM) for NPIM, which helps in operating the drive at two possible modes (9-phase 4-pole and 3-phase 12-pole). With this additional flexibility of PPM, the proposed FTMI fed NPIM drive is capable to operate with full load power during the single/multiple switch open/short-circuit faults and source faults contrary to the existing techniques. The pros and cons of the proposed fault-tolerant drive configuration are presented with a clear comparison over existed fault-tolerant drive configurations. The practicability of the proposed FTMI fed NPIM drive is validated by performing various experiments. 1982-2012 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TIE.2021.3100984
    http://hdl.handle.net/10576/43091
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2840‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video