• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    DO HIGH-PERFORMANCE WORK PRACTICES INDUCE INNOVATIVE WORK BEHAVIOUR? The CASE of the QATARI BANKING SECTOR

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2021-01
    المؤلف
    Obeidat, Shatha M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: This paper presents results from an empirical study in the banking sector in Qatar on the impact of high-performance work practices (HPWPs) on employee's innovative work behaviour (IWB). In particular, the study seeks to examine the impact of HPWP on employees work attitudes of job satisfaction and organisational commitment, and of the possible mediating link of employees' attitudes (i.e., satisfaction and commitment) on HPWPs and IWB link. Methodology: Data were collected from employees about their perception of the use of HPWPs in their banks and about their level of satisfaction at work, their perceived commitment, and their innovative work behaviour. The sample included 150 employees working in different banks at Qatar. Findings: The findings suggest that HPWPs are positively related to job satisfaction, organisational commitment, and IWB. Also, the study provides support for the mediating effect of organisational commitment on the HPWPs and IWB link. Practical implications: When trying to inspire employees IWB through managerial practices (like HPWPs) in Qatari banks, management needs to pay attention to employees work related attitudes such as job satisfaction and organisational commitment. Limitations: The unique characteristics of the Qatari banks limits the generalizability of the study findings. Originality: This is the first study that explores the mediating role of job satisfaction and organisational commitment on HPWPs-IWB link after conducting a comprehensive PLS analysis. Moreover, the study provides evidence of this possible link in what is believed to be unique study setting.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85082573519&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1142/S1363919621500031
    http://hdl.handle.net/10576/44074
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail