• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Use of Elaboration Likelihood Model in eWOM Research: Literature Review and Weight-Analysis

    No Thumbnail [120x130]
    التاريخ
    2021-09
    المؤلف
    Ismagilova, Elvira
    Dwivedi, Yogesh K.
    Rana, Nripendra
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    With the development of Internet and e-commerce, traditional word of mouth communications have evolved into electronic word of mouth (eWOM) communications, which significantly affect consumers in their decision-making process. Previous studies investigated how consumers process information online and how it affects consumer behaviour applying the Elaboration Likelihood Model (ELM). ELM distinguishes between two routes of information processing: central and peripheral. Existing literature has a mixed of findings regarding factors affecting information process using ELM and lacking a comprehensive review providing evaluation and a consolidated view of these factors. Thus, the aim of this research is to evaluate the use of ELM in the context of eWOM research by performing a systematic review and weight analysis of existing research findings. This will help consolidating the predictive power of the independent variables on the dependent variable, by taking into consideration the number of times a relationship has been previously examined. The model developed through weight analysis would allow eWOM practitioners to decipher more influential factors.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85115164132&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-85447-8_41
    http://hdl.handle.net/10576/44423
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video

    NoThumbnail