• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Comprehensive Total Cost of Ownership Framework for Alternative Fuel Public Transportation Buses

    عرض / فتح
    khan-onat-2022-comprehensive-total-cost-of-ownership-framework-for-alternative-fuel-public-transportation-buses.pdf (2.618Mb)
    التاريخ
    2023-03
    المؤلف
    Khan, Mansoor J. A.
    Onat, Nuri Cihat
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Sustainable fleet management seeks to deliver the best service with a standard of service defined by state regulatory bodies by utilizing and managing large fleets of vehicles in the most efficient, productive, and cost-effective way. Public transport service providers thus seek alternative ways to minimize cost as well as air pollution and carbon emissions from the transportation sector. This study develops a total cost of ownership (TCO) framework for evaluation of different alternative fuel options (diesel, compressed natural gas [CNG], and electric) for bus public transportation based on real-world driving conditions. Electric, CNG, and diesel buses are compared from the life cycle perspective by quantifying a set of sustainability indicators including global warming potential, particulate matter formation, human health impacts, and TCO. According to the results, it was found that TCO of electric buses is less than that of diesel and CNG buses. Specifically, TCO of electric buses is 15% less than that of diesel buses, and compared with CNG it is 5% less over a period of 10 years of use. The proposed framework provides a quantitative basis for a sustainable fleet management approach for public bus service providers.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85153376256&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/03611981221122783
    http://hdl.handle.net/10576/44505
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1499‎ items ]
    • النقل [‎90‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video