• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    GIS-based spatiotemporal analysis for road traffic crashes; in support of sustainable transportation Planning

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2590198223000830-main.pdf (43.83Mb)
    التاريخ
    2023-07
    المؤلف
    Semira, Mohammed
    Alkhereibi, Aya Hasan
    Abulibdeh, Ammar
    Jawarneh, Rana N.
    Balakrishnan, Perumal
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Road traffic crashes pose a significant challenge worldwide, necessitating increased efforts to reduce them and promote sustainable transport systems. This study aimed to investigate spatiotemporal road traffic crashes and their causes in the State of Qatar by identifying hot spots of crashs and exploring whether they were primiarly attributed to behavioural practices and/or the geometrical design of roads and intersections. The study employed various methods, including Time-Space Cube analysis, Geographically Weighted Regression (GWR), Emerging Hot Spot analysis, and Spatial Autocorrelation analysis, with historical traffic crash data from 2015 and 2019. The findings indicated that crashes were mainly concentrated in the central-eastern region of Qatar and are related to driver behaviour. The analysis also revealed that crashes during the weekdays in 2019 were more strongly clustered than in 2015, suggesting a probable systematic cause of crashes. The results provide valuable information for policymakers to target high-incidence locations, prioritize interventions and develop more effective measures and policies to reduce crashs and promote a sustainable transportation system in Qatar. Overall, this study highlights the importance of continued research and policy development in this area and could potentially be applicable and transferable to similar regions.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590198223000830
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.trip.2023.100836
    http://hdl.handle.net/10576/44508
    المجموعات
    • العلوم البيولوجية والبيئية [‎933‎ items ]
    • الإنسانيات [‎155‎ items ]
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1499‎ items ]
    • النقل [‎90‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video