• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Impact of Social Capital, Managerial Human Capital and Managerial Knowledge Structure on Firm Performance

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Awwad, Abdulkareem Salameh
    Akroush, Mamoun Nadim
    Zuriekat, Majdy Issa
    Al Masoudi, Yassir Yahya
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article aims to examine the relationships between external and internal social capital, managerial human capital, and managerial knowledge structures, respectively. It also examines the effect of managerial human capital and managerial knowledge structures on firm performance in the telecommunications sector in Jordan. A questionnaire was distributed to 250 managers in the telecommunications sector in Jordan. Utilizing structural equation modeling, it was found that external social capital has a positive significant effect on internal social capital and managerial human capital. Internal social capital has positively and significantly affected managerial knowledge structures. Furthermore, both managerial human capital and managerial knowledge structure had affected firm performance positively. As technology is expanding in this sector, relevant knowledge and information is becoming a source of competitive advantage, thus managers in this sector should build beneficial ties that might enhance human resources' capabilities that benefit the decision-making processes.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJSDS.2019070106
    http://hdl.handle.net/10576/45628
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video