• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sustainable development-oriented regulatory and competitive pressures to shift toward a circular economy: The role of environmental orientation and Industry 4.0 technologies

    Thumbnail
    التاريخ
    2023-02-24
    المؤلف
    Al-Swidi, Abdullah Kaid
    Hair, Joseph F.
    Al-Hakimi, Mohammed A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Automakers' transition from a linear economy to a circular economy (CE) in response to sustainable development-oriented regulatory and competitive pressures is a challenging process that requires innovative, practical technologies. However, Industry 4.0 (I4.0) technologies are an important part of the transition to CE for environmentally friendly companies. In this study, we examine whether regulatory pressure (RP) and competitive pressure (CP) toward sustainability motivate firms to implement I4.0 technologies for CE, along with the mediating effects of environmental orientation (EO). PLS-SEM via SmartPLS software was used to analyze data from 230 managers in the automotive and auto component manufacturing industries in India. The findings of this study showed that RP and CP positively influence I4.0 adoption, which impacts CE capability. Furthermore, EO partially mediates the relationship between RP and CP with I4.0 technologies. As a practical implementation of this study, to transition to CE and contribute to sustainable development, managers need to deal effectively with RP and CP. Several implications for theory and practice are discussed at the end of the study.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85148724771&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/bse.3393
    http://hdl.handle.net/10576/46183
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video