• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 3: Sustainable Architecture and Urban Planning for Society Wellbeing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 3: Sustainable Architecture and Urban Planning for Society Wellbeing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An Adaptive Tabu Search Optimisation Algorithm for Solving E-Scooters Battery Swapping Problem

    Thumbnail
    عرض / فتح
    133.pdf (442.4Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Masoud, Mahmoud
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    E-scooters have become a popular mode of transportation for first and last-mile excursions in recent years. Their usage as a short-distance public transit system is commonly regarded as an efficient solution to minimise carbon emissions while also being handy for individuals on the go. The need for charging, however, has become problematic as a result of the popularity of e-scooters because it effectively renders the scooter that is presently being charged inoperable. A relatively new method being used involves swapping batteries in e-scooters rather than transferring full scooters to be recharged, reducing out-of-service time to a few minutes rather than hours. To reduce trip distances and maximise fuel economy for battery swapping operators, a system for determining the most effective path to switch the e-scooters’ batteries will be required. This paper aims to do this through the use of Tabu Search (TS) algorithm to determine the optimal number of battery swapping operators for an area and then to ascertain the most efficient routes for each operator. This method will then be compared to Simulated Annealing in order to determine which method is the most optimal for this scenario. The data used to evaluate this method was obtained from the 2019 Chicago pilot program . The results showed an adapted tabu search in the total distance travelled, leading to shorter charging trips comparing to simulated annealing.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2023.0133
    http://hdl.handle.net/10576/47025
    المجموعات
    • Theme 3: Sustainable Architecture and Urban Planning for Society Wellbeing [‎32‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video