• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Are millennials in Qatar making m-commerce the future of online shopping?

    Thumbnail
    التاريخ
    2023-08-11
    المؤلف
    Mauji, Nasrina Issa
    Abu-Shanab, Emad A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The emergence of mobile commerce has revolutionised consumers’ buying behaviour, particularly among millennials known to be the key driver of the on-demand economy. This study explored the online purchasing behaviour of millennials in Qatar, specifically the difference between millennials and other age categories. The study tested the influence of perceived immersive seamless experience (PISE) within the context of UTAUT2 to predict the adoption of m-commerce. Results partially supported UTAUT2, where performance expectancy, effort expectancy, price value, facilitating conditions and PISE significantly predicted behavioural intentions (BI) (R2 = 0.875). Social influence and hedonic motivation failed to influence BI. BI significantly predicted use behaviour. An ANOVA test substantiated that millennials had higher perceptions than Generation X, while Generation Z yielded contradictory results. The study utilised 386 responses from Qatar and used SEM statistical technique to test the research model. Conclusions and future work are reported at the end of this work.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85169936866&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/IJSSOC.2023.132890
    http://hdl.handle.net/10576/47497
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video