• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية العلوم الصحية
  • الصحة العامة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Positioning the Scholarship of Teaching and Learning Firmly in the Center of Health Promotion Pedagogy

    Thumbnail
    عرض / فتح
    henderson-sendall-2021-positioning-the-scholarship-of-teaching-and-learning-firmly-in-the-center-of-health-promotion.pdf (146.0Kb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Henderson, Heather L.
    Sendall, Marguerite C.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Historically, the work of Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) scholars has been grounded in multi-disciplinary connections to educational psychology and pedagogical research. SoTL research and commentary intends to answer questions about what is, what is possible, what works, and what conceptual frameworks explain learning, teaching, and pedagogy (Hutchings, 2000). Pedagogy in Health Promotion provides examples of the rich variety and scope of the scholarship of teaching and learning. SoTL work observes and comments on teaching practice (Flores et al., 2021; Kratzke et al., 2021), develops and tests theories and evidence-based frameworks (Kuganathan et al., 2021; Miller et al., 2021), provides quantifiable explanations (Blavos et al., 2022; Foutch et al., 2022), pursues qualitative explorations (Muzaffar et al., 2020), engages in experimental research (Djulus et al., 2020), increases our ability to be compassionate and inclusive (James et al., 2020; Mezuk et al., 2021) and shares deep reflections about our collective experience of teaching and learning (Derreth et al., 2021). Combined, these scholarly endeavors help us to better understand how to provide effective and supportive education to health promotion and public health students, develop and challenge critical skills for health promotion and public health practice and ultimately, benefit communities and populations, and improve health outcomes.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/23733799211061281
    http://hdl.handle.net/10576/47782
    المجموعات
    • الصحة العامة [‎499‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video