• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Socioeconomic Drivers of Fish Consumption in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-14-10921 (1).pdf (591.1Kb)
    التاريخ
    2022-09-01
    المؤلف
    Abusin, Sana
    Mandikiana, Brian W.
    Al Emadi, Noor
    Al-Boinin, Fahad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The demand and supply gap in local fish production provides opportunities for investment in fish production and processing that are non-artisanal. Accordingly, this paper uses the Qatar Semi-Annual Survey, a nationally representative repeated cross-sectional dataset, to analyze consumers’ willingness to consume processed fish and the consumption intensity. Given the ordinal nature of the main outcome variable, namely processed fish consumption intensity, we use the ordered probit model with sample selection. The first part of our analytical strategy helps us to examine determinants of processed fish consumption, while the second part establishes factors associated with processed fish consumption intensity. The findings suggest that the majority of the respondents have a low interest in consuming processed fish. Nonetheless, we find that demographic and socioeconomic factors influence the intensity of consuming processed fish in Qatar. Specifically, consuming processed fish sometimes or very often is positively associated with age, living in a household with no children, and labor force participation. In comparison, Qatari households, tertiary education, and living in a middle-income household are factors that are likely to reduce consuming processed fish sometimes or very often. Our findings have important implications for investment in processed fish in Qatar. Specifically, the results help in targeting different consumer segments given a better understanding of factors associated with processed fish and fishery product consumption and the intensity of consumption among consumers in Qatar. The insights drawn from this study are a fundamental precondition for advancing the processed fish and fishery product industry in Qatar, an industry with the potential to generate by-products with benefits, such as energy and animal feed, prolonging fish and fishery product shelf life and convenience for consumers. Moreover, other countries in the region are likely to benefit from the insights drawn from this study.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85137882538&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su141710921
    http://hdl.handle.net/10576/48566
    المجموعات
    • الأبحاث [‎294‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video