• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of social media adoption on competitive advantage in the small and medium enterprises

    Thumbnail
    التاريخ
    2017-04-12
    المؤلف
    Al Bakri, Anas A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Internet-based social media delivers huge benefits to SMEs. There is, however, little research into whether SMEs in Gulf Cooperation Council states use it to gain competitive advantage. This study investigated the relationships between internet-based social media and competitive advantage in SMEs in the travel, restaurants and hotels sector in the area, using structural equation modelling and confirmatory factor analysis. It drew on a sample of 2,000 SME owners and directors across six countries. The results showed no significant relationships between social media use and competitive advantage. Only 10% of the SMEs were using social media. Of these, 72% used Facebook, 27% Twitter and 1% YouTube. All said social media had improved customer service and relationships, and 80% said it had improved products and service. Uncertainty in how to apply social media, measure the return on investment and persuade employees to embrace social media was the main challenges.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85017406524&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/IJBIR.2017.083542
    http://hdl.handle.net/10576/48600
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video