• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز دراسات الخليج
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز دراسات الخليج
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Entrepreneurship in ethnic enterprises: The making of new immigrant businesses in New York

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-13-11183-v2.pdf (2.546Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Rahman, Md Mizanur
    Alshawi, Ali A. Hadi
    Hasan, Mehedi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Research on ethnic entrepreneurship has generated substantial literature on the development of ethnic businesses among different immigrant groups in North America. Such studies tend to focus on the emergence of immigrant entrepreneurship among earlier immigrant groups by high-lighting either the group characteristics or the opportunity structure. Existing studies also tend to overlook the importance of innovation in immigrants' small businesses due to the marginality of immigrant businesses. Thus, there is a dearth of research on new immigrant communities in the USA that illuminates immigrants' innovative practices. Drawing on the experiences of 50 Bangladeshi entrepreneurs in New York, this research examined how this emerging immigrant group transformed into immigrant entrepreneurs through the investigation of their innovative practices in small business. This paper determined that immigrant entrepreneurs are embedded within the dynamics of the immigration trajectory and the broader context of American society. Although these new immigrants were driven towards the lower end of the economy, this study found that innova-tions have expanded the breadth and depth of their businesses and made their businesses different and rewarding.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su132011183
    http://hdl.handle.net/10576/49504
    المجموعات
    • الأبحاث [‎112‎ items ]
    • العلوم الاجتماعية [‎100‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video