• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The application of quality management in the financial services sector in Jordan

    Thumbnail
    التاريخ
    2012
    المؤلف
    Ayyash, Arwa
    Al-Fayoumi, Nedal
    Abuzayed, Bana
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study examines the applicability of total quality management (TQM) in the Jordanian financial services sector using a sample of employees at 12 financial institutions. The applicability of the TQM is assessed through the five dimensions defined by the European Foundation for Quality Management (EFQM). The results reveal some areas of good performance and opportunities of improvement. Still, financial services sector in Jordan lagged behind the effective usage of cross functional teams; the appropriate levels of communications and the helpful feedback channels. The sector was unable to extend the sufficient level of employees" empowerment and involvement due to the lack of sufficient communication with top management. Although the sector encompassed good internal organization of work task, it advised to incorporate quality tools in the process design in order to improve its innovation and efficiency. The recommendations of this study centered around relaxing the source of internal politics that block quality, by supporting feedback channels and increasing the level of communication. Additionally, financial services sector is recommended to lever the awareness of TQM concept, focus on human resources beside customers, reinforce top management proactive role and enhance process quality. © Arwa Ayyash, Nedal Al-Fayoumi, Bana Abuzayed, 2012.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84891865362&origin=inward
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/49693
    المجموعات
    • المالية والاقتصاد [‎436‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video