• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Consumer online shopping attitude-intention and their determinants in Qatar

    Thumbnail
    التاريخ
    2013
    المؤلف
    Bhuian, Shahid N.
    Al-Share, Khaled A.
    Al Muzaffar, Aisha
    Ahmed, Hayfa
    Ghaida, Rania Abou
    Dorgham, Rehab
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The study examines consumer online shopping attitude and intention and their antecedents in Qatar, one of the strongest economies in the world. Commonly used determinants of consumer online shopping attitude and intention in the literature are selected namely usefulness of online shopping, security of online shopping, privacy of online shopping, ease of use of online shopping and self-efficacy of online shopping. An analysis of a sample of 129 cross-section consumers in Doha, Qatar, supports our contention that the usefulness of online shopping, security of online shopping, privacy of online shopping and ease of use of online shopping influence consumer online shopping attitude. In turn, consumer online shopping attitude together with self-efficacy of online shopping affect consumer online shopping intention. Contrary to the expectation, usefulness of online shopping is not a significant predictor of consumer online shopping intention in Qatar. Results and implications are discussed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84928629605&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/IJEF.2013.057279
    http://hdl.handle.net/10576/50668
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video