• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The influence of managerial perceptions on adopting environmental strategies in B2B: An exploratory study from emerging countries

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2023-11-01
    المؤلف
    Al-Kwifi, Osama S.
    Abu Farha, Allam K.
    Obeidat, Shatha
    Yildiz, Hélène
    Ahmed, Zafar U.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Environmental concerns are becoming ever more urgent in the agendas of governments, executives, marketing scholars, and other stakeholders around the world. While the academic field has made several calls to understand the forces that drive firms to deploy environmental strategies as well as the performance implications of these strategies, such studies remain limited. This study introduces managerial perception as a key factor that affects environmental strategy adoption in B2B settings. In addition, this study investigates the role of resources and capabilities in adopting such strategies. Using survey methodology, a model was created and evaluated. Data collected from 234 firms in the Arabian Gulf region were analyzed using the partial least squares (PLS) method. The results demonstrate that firms with an entrepreneurial and political frame of reference (FoR) are more likely to use environmental strategies to reflect environmental challenges. Furthermore, organizational resources and capabilities show a strong correlation with the implementation of environmental strategies. The exploratory nature of this work necessitates the discussion and highlighting of a number of its limitations. This is one of the first studies, to the authors' knowledge, to look at how managerial preconceptions and environmental strategy interact and what impact it has on performance.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85178176412&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2023.10.017
    http://hdl.handle.net/10576/51068
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video