• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    DRIVERS AFFECTING THE SUCCESSFUL IMPLEMENTATION OF ORGANIZATIONAL STRATEGIES: THE CASE OF THE OIL & GAS INDUSTRY IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Safya Almarri_OGS Approved Project.pdf (822.0Kb)
    التاريخ
    2024-01
    المؤلف
    ALMARRI, SAFYA SALEH A. A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The oil and gas industry in Qatar stands out as one of the world's most prosperous sectors. This success comes from the excellent decision-making and practical implementations accumulated over the years. A literature review underscores the need for further exploration and consideration of the factors influencing organizational strategy implementation within this sector. This research discusses the factors affecting successful strategy implementation in Qatar's oil and gas industry and sheds light on the interplay among these elements. Factors are organizational culture, risk management, achievable goals, employee engagement, knowledge management, leadership support, and resource allocation. To assess the hypothesis of the relationship among factors, a quantitative research approach was employed involving a Likert scale questionnaire distributed to employees currently working in organizations within the oil and gas sector in Qatar where 292 participants were selected for the survey, ranging from top, middle, and first-line managers and employees. Data collected were analysed using the SPSS. Results revealed that organizational culture, risk management, achievable goals, and employee engagement exhibit significant and direct relationships with successful strategy implementation. In contrast, the remaining variables, leadership support, knowledge management, and resource allocation were identified as indirect influencers on successful strategy implementation, operating through mediators.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/51151
    المجموعات
    • Business Administration [‎111‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video