• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Domains of privacy and hospitality in Arab Gulf homes

    عرض / فتح
    10-1108_17590831111139848.pdf (89.98Kb)
    التاريخ
    2011-06-28
    المؤلف
    Sobh, Rana
    Belk, Russell
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The purpose of this paper is to report findings of an ethnographic study of homes in the Arab Gulf country of Qatar. The authors' analysis and contribution focuses on resolving the tension between privacy and hospitality in Qatari homes in the context of identity threats posed by an influx of Western modernity and its implications to marketers. Design/methodology/approach: The study involves observation and in-depth interviews with 24 middle-class male and female home-owning Qataris living in Doha. The analysis followed the logic of hermeneutic research. Findings: It was found that values of privacy and hospitality are notably emphasized in Qatari homes. The authors discuss how these values coexist despite their glaring contradiction and also show that in this context privacy is used to reveal consumption and display status rather than to hide it away from the public arena. Practical implications: With Qatar's collectivist orientation and strong gendered protectionism, marketing and advertising in the Gulf needs to be sensitive to these cultural practices. Originality/value: By developing an understanding of the privacy/hospitality dialectic in Qatar, the paper provides insights into how these values are incorporated or resisted in the design and use of family homes in a modern era of increasing globalism and suggests implications for marketers. © Emerald Group Publishing Limited.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84874181603&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/17590831111139848
    http://hdl.handle.net/10576/52104
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video