• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Advancing sustainable performance management in the hospitality industry: A novel framework based on a health-inclusive balanced scorecard

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2211973623000697-main.pdf (3.544Mb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Fatima, Tahniyath
    Elbanna, Saïd
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Sustainable tourism garnered interest as the United Nations set goals that could be met by the tourism industry. However, sustainability performance metrics have been peripheral in the hospitality industry. This study pushes for the importance of performance management in the hospitality industry through proposing a multi-dimensional sustainability balanced scorecard scale and exploring the causal relationships using a mixed methods research design comprising including in-depth interviews and survey research. The resultant performance management scale is measured by six perspectives including society and environment and an additional perspective of 'health and safety' is proposed in the post-hoc analysis to account for global pandemics, particularly the topical COVID-19 pandemic situation. The model illustrates the presence of complex relationships between the six perspectives. Further, the developed scorecard can allow hotel managers to be more cognizant by enabling them to uncover which facets of their service (customer, employee, or processes) are impacting the hotel's financial and sustainability performance and take appropriate strategic decisions.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.tmp.2023.101141
    http://hdl.handle.net/10576/53892
    المجموعات
    • أبحاث مركز الريادة والتميز المؤسسي [‎129‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video