• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Food purchase and eating behavior during the COVID-19 pandemic: A cross-sectional survey of Russian adults

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0195666321002166-main.pdf (1.056Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Ben Hassen, Tarek
    El Bilali, Hamid
    Allahyari, Mohammad S.
    Berjan, Sinisa
    Fotina, Oksana
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The Russian government took strong containment measures to prevent the spread of the severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) with rigid hygiene protocols and restrictions on daily living, such as social distancing and closing businesses and schools. While these measures were crucial to stop the diffusion of SARS-CoV-2, numerous voices highlighted their disorderly psychological, social, and economic impacts on food consumption behavior and lifestyle. Therefore, this paper aims to understand how consumers' food-related habits in Russia have shifted due to the COVID-19 pandemic and potential problems and opportunities this might bring for the Russian food system. The study is based on an online cross-sectional survey using a structured questionnaire administered in Russian through the Survey Monkey platform. A total of 1297 valid answers was collected. The results reveal that diet and food shopping, preparation, and use have been widely affected. Indeed, the survey results suggested (i) a change in the modality of acquiring food, consumers reduced the number of shopping trips and buying more on each trip to minimize store visits; (ii) a surge of stockpiling of non-perishable food items; (iii) a shift toward healthier diets; (iv) an increase in culinary capabilities; (v) a decrease of food waste. The results are expected to inform current emergency plans as well as long-term food-related strategies in Russia.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.appet.2021.105309
    http://hdl.handle.net/10576/54089
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎849‎ items ]
    • الشؤون الدولية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video