• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الكندي لبحوث الحوسبة
  • الذكاء المعلوماتي
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الكندي لبحوث الحوسبة
  • الذكاء المعلوماتي
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Wirelessly controlled mimicing humanoid robot

    Thumbnail
    التاريخ
    2014
    المؤلف
    Qidwai, Uvais
    Shakir, Mohamed
    Hakouz, Wa'ed
    Musa, Nour
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Educational humanoid robots have started to find there place in institutions for children with special needs and Autism Spectrum Disorder (ASD) children therapy centers. Most of the humanoid robots are expensive, or come with specific software or method for controlling the robot. This gives limits to what can be done with the robot and the software or method used may not allow expansion of the robot functionalities or possible applications. This paper presents an of system integration example with custom-built graphical toolkit used in controlling a simple toy like robot, the robot (RoboSapien), for a variety of customizable functions and applications. The main focus is on the activities and games that can be used with this platform in order to customize enhance the functionalities of the robot to suit the therapy process for the child under consideration. The mimicking mode of the robot, where the robot mimics the behavior of the user, has been found to be very promising for catching attention, making children involve in an activity, and retain their interest for longer period of time. Several activities have been developed and tested with children having ASD and have shown remarkable improvement in concentration spans, focus, and willingness to follow instructions.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/AICCSA.2014.7073193
    http://hdl.handle.net/10576/54681
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]
    • الذكاء المعلوماتي [‎98‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video