• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Reconstruction of Road Defects from Dynamic Vehicle Accelerations by Using the Artificial Neural Networks

    Thumbnail
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Douier, Kais
    Hussein, Mohammed F. M.
    Renno, Jamil
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Monitoring of roads is considered the first step in establishing a successful road maintenance program, which includes scheduling adequate maintenance to a certain road section at the right time. Road monitoring assesses the road's condition for later analysis, which helps the prioritization of maintenance activities. Optimizing the process of scheduling and prioritizing maintenance activities is driven by cost-efficiency and is critical for preserving the overall road networks' health and smooth operation. However, the implementation of road monitoring, using traditional equipment such as profilometers, total stations, and automated road meters, could be exceedingly time-consuming. This research proposes the usage of Artificial Neural Networks (ANNs) and dynamic vehicle accelerations to reconstruct road defects in a time/cost-effective manner. A multi-degree of freedom numerical model is used to simulate the dynamics of a vehicle passing on various road defects such as potholes and speed bumps. These road defects are reconstructed by using two different methods. The first method employs a frequency domain approach to inversely reconstruct the road defects numerically. The second method uses ANNs to reconstruct the road defects with time histories of the vehicle's acceleration as the input to the network. The ANN model was trained by dynamic vehicle accelerations as inputs and various road defect profiles as outputs. Both methods were later compared on the basis of their accuracy and efficiency, and the ANN method was found to be more promising for implementation on experimental data.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-15758-5_64
    http://hdl.handle.net/10576/55703
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎877‎ items ]
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1508‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video