• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Social media adoption and financial sustainability: Learned lessons from developing countries

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-12-10616.pdf (1.285Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Ur Rahman, Raza
    Ali Shah, Syed M.
    El-Gohary, Hatem
    Abbas, Muzaffar
    Haider Khalil, Syed
    Al Altheeb, Saad
    Sultan, Fahad
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Social Media (SM) is considered one of the most discussed topics in today's business environment, mostly because of the recent developments and improvements in computer and ICT (Information and Communications Technology) technologies. However, very little is known about Social Media's (SM) role in creating Small and Medium-sized Enterprises' (SMEs') financial sustainability. Drawing upon the Technology Organisational and Environmental (TOE) framework, the authors constructed a comprehensive model that examined the role of different factors in the adoption of SM by SMEs in developing countries (using Pakistan as an example). Using a questionnaire survey of 383 owners/managers of SMEs in Pakistan, the research findings determined the different factors (i.e., organisational, technological, and environmental), which can impact the adoption of SM by SMEs. In line with previous research studies, the results of structural equation modelling show that technological factors such as perceived benefits of SM, compatibility of SM, cost, and trust have a substantial effect on SMEs' SM adoption. Similarly, both organisational factors: top management support and technological competence, are strong predictors of SM adoption in SMEs. Finally, environmental factors (i.e., competitor pressure, customer pressure, and information intensity) positively impacted SM adoption by SMEs. The effect of SM adoption on SMEs' financial sustainability was also tested and found to be positive and significant. Several theoretical and practical implications for owners/managers and other stakeholders regarding SM's successful implementation by SMEs are highlighted within the paper.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su122410616
    http://hdl.handle.net/10576/55846
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video