• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    INTEGRATING FINITE ELEMENT ANALYSIS AND MACHINE LEARNING FOR THE DEVELOPMENT OF DESIGN INTERACTION CHARTS IN FRC TUNNEL SEGMENTAL LININGS

    عرض / فتح
    Mohamed Khalil_ OGS Approved Thesis.pdf (4.212Mb)
    التاريخ
    2024-06
    المؤلف
    KHALIL, MOHAMED ESSAM ABDELSALAM MOHAMED
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Over the past two decades, fiber-reinforced concrete (FRC) has been used in a variety of tunneling projects, whether in conjunction with conventional rebars or without. The reason for adding fibers to cementitious composites is mainly to enhance their tensile behavior, with different fibers contributing differently to tensile strength and stress-strain behaviors. Despite FRC's increased use in tunneling projects, FRC segmental tunnel lining is still held back in its design conception due to a lack of applicable design procedures or charts for the selection of appropriate material strengths and thicknesses. This study aims to investigate and analytically determine the combined axial-moment strength capacities (M-N curve) of FRC unit sections and check said strength capacities against the expected applied forces from surrounding soil extracted using finite element analysis (FEA) used to model the complex soil-structure interaction and resulting deviatoric stresses. Using the analyses results, this novel study proposes new easy-to-use standardized design interaction charts based on comprehensive parametric analyses using multiple configurations of tunnel geometries and FRC material key parameters. These design charts will enable users to easily select with confidence the lining material and thickness, making them an indispensable tool for engineers and stakeholders involved in tunnel design and construction projects.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/56493
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎55‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video