• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring the Use of Cognitive Science Approaches Alongside SOLO Taxonomy as a Pedagogical Framework to Build Deeper Knowledge in Science and Foundation Subjects at Primary Schools in UK

    Thumbnail
    عرض / فتح
    education-12-00523-v2.pdf (1.313Mb)
    التاريخ
    2022-08-01
    المؤلف
    Davies, Olivia
    Mansour, Nasser
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Recent discoveries in cognitive science have led to understanding that there may be more effective ways to help pupils retain information, which then supports them to improve their critical thinking, thus leading to deeper learning. This paper explores a combination of two of these cognitive science approaches: retrieval practice and spaced learning. These were then combined with SOLO Taxonomy, a hierarchical system of learning words, to form a system in classrooms which could help pupils achieve deeper knowledge and understanding of a topic. The study seeks to examine whether the system is effective. With increased emphasis put upon the teaching of foundation subjects through Ofsted’s 2019 framework, it has become prescient to consider the struggles of primary school teachers who are not subject specialists. Accordingly, the system being studied was also devised to signpost less confident teachers through the knowledge and thus potentially help them, as non-experts, to better teach science and foundation subjects. This study demonstrates that the system has promise for helping non-experts, which in turn leads to improved learning and retention of knowledge.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85136945808&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/educsci12080523
    http://hdl.handle.net/10576/56898
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎152‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video