• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ISO 9000:2000 quality management standard: Experience in the state of Qatar

    Thumbnail
    التاريخ
    2008
    المؤلف
    Al-Khalifa, Khalifa
    Mohamed, Tamer A.
    Al-Salem, Ameer
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The main purpose of this paper is to assess the experience of different organisations in the state of Qatar upon adopting the ISO 9000:2000 quality management standard. It is required to report the available motives, achieved benefits, difficulties encountered and success factors from adopting the standard among certified organisations, and obstacles from its adoption among non-certified organisations. The data collected for the research is from 47 certified organisations utilising a closed ended survey questionnaire. Among the most significant findings is the overall positive notion that the companies in the state of Qatar believe in the benefits and importance of adopting the ISO 9000:2000 standard. Most of these companies are convinced to adopt the standard as a result of its importance to improve process performance/product quality rather than pressure from external customers. In addition, it is proven through the context of this paper that utilising foreign consultants during the certification process to aid companies' staff help to resolve the main difficulty with the certification process that is the cultural change. Last but not the least, lack of time and lack of human resources were considered by the non-certified companies as the main obstacles for getting certified.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/IJPQM.2008.019761
    http://hdl.handle.net/10576/57377
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1508‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video