• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • حقوق النشر
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Back-analysis of sprayed concrete lined (SCL) tunnel junctions at Liverpool Street Crossrail station

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S088677982300411X-main.pdf (17.32Mb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Thomas, Alun
    de Battista, Nicholas
    Elshafie, M.
    Viggiani, G.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Sprayed concrete linings (SCL) offer a versatile method of tunnel construction, particularly in regard to forming junctions since the lining acts as a shell structure which can redistribute the stresses around the opening efficiently. This process is easy to understand conceptually but it is much more difficult to illustrate in calculations. Conventional calculation methods make a number of far-reaching simplifications such as the assumption of linear elastic behaviour in the lining. This often leads to overly conservative designs and a residual concern over the loads in the lining. This study compares detailed measurements of strains recorded by distributed fibre optic sensors at a pair of junctions on the Crossrail project in London with a sophisticated numerical model of these tunnels. Having demonstrated that the results of the numerical model are broadly consistent with this unique set of field data, a variety of influences on the model have been examined. This includes the excavation sequence, the constitutive model for the lining and adjacent structures. The results indicate significant scope for the improvement of SCL junction design. Future papers will present the more results from other parts of this study along with their implications for the design of tunnel junctions.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.tust.2023.105391
    http://hdl.handle.net/10576/57440
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎877‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video