• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Introducing data-centric engineering to instrumented infrastructure

    Thumbnail
    عرض / فتح
    butler-et-al-2019-introducing-data-centric-engineering-to-instrumented-infrastructure.pdf (949.8Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Butler, L.J.
    Lau, D.-H.
    Gregory, A.
    Girolami, M.
    Elshafie, M.Z.E.B.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    A variety of methods exist in the structural health monitoring literature that aim to combine the observed data and predicted outputs from physics-based models (e.g. model updating and calibration). Typically implemented on a case-by-case basis, there is currently no unifying procedure or method for formally synthesising this combination of information. Data-centric engineering (DCE) is an emerging class of analytical approaches that is aimed at studying engineered systems and assets through the synthesis of various data-driven and physicsbased models. DCE may also involve procedures for fusing sensor data from both experimental and operational systems. This paper introduces a DCE-based approach using data collected from experimental and operational railway structures (bridges and sleepers), which have been instrumented with advanced fibre optic sensors (FOS). This study provides a high-level definition of DCE approaches to studying instrumented infrastructure and discusses some of the challenges in implementing these methods in practice. An example of an implementation of a Gaussianprocess based DCE method is provided, with the goal of predicting the response of operational instrumented rail infrastructure (i.e. concrete sleepers) over time. Some practical issues of this implementation relate to the measurement systems, data acquisition rate, efficiently batch processing the data and accounting for uncertainty in the response predictions. In leveraging both the information gained from real-time measurement data and from traditional analytics or physics-based methods, a DCE-based modelling approach can provide unique a set information and insights into the operational performance of infrastructure.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1680/icsic.64669.343
    http://hdl.handle.net/10576/57450
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎871‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video