• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • النقل
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Environmental impacts of COVID-19 responses on passenger vehicle transport scenarios: A life cycle approach

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0959652624017578-main.pdf (4.522Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Muley, Deepti
    Singh, Bhawna
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    COVID-19 has disrupted human life considerably since the beginning of 2020. The transport sector is one of the most affected sector due to restrictions imposed to curb COVID-19 pandemic. This paper evaluates the environmental impacts of COVID-19 response scenarios using life cycle assessment approach. Six regions selected for the study are Australia, China, European Union (EU), India, United Kingdom (UK), and United States of America (USA). Data for vehicle population, vehicle kilometers travelled, fleet type, and fuel efficiency were used for 2015-2020. The environmental impacts were calculated for five scenarios; Baseline-2019, Business As Usual (BAU) and COVID-19 Response Scenario (CRS) for 2020 and 2030 namely, 2020-BAU, 2020-CRS, 2030-BAU, and 2030-CRS. The results indicate that COVID-19 occurrence and related response measures did not contribute to significant environment benefits in terms of Global Warming Potential (GWP) and other pollutants in short term and long term. This implies that although immediate reductions in emissions were observed in many studies, the long term effects were minimal due to irregular policies and unmanaged demand. Further, to achieve environment benefits sustained measures should be implemented in long term with proper planning and supporting infrastructure. Although electric vehicle strategies will provide benefits; emphasis on vehicle production and fuel production technologies is also needed to achieve the emission reduction targets. The findings are relevant for policy makers while devising policies to achieve the targets.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2024.142309
    http://hdl.handle.net/10576/57835
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎867‎ items ]
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎849‎ items ]
    • النقل [‎90‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video