• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of cognitive load on a lane change task (LCT) among male autistic individuals: A driving simulator study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2024-10-31
    المؤلف
    Wondwesen Girma, Mamo
    Alhajyaseen, Wael K.M.
    Brijs, Kris
    Dirix, Hélène
    Vanroelen, Giovanni
    Hussain, Qinaat
    Brijs, Tom
    Ross, Veerle
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study investigated the impact of cognitive load on driving among autistic individuals with the use of an adapted, driving simulator-based, Lane Change Task (LCT). A secondary task was used to induce increasing verbal WM load. A total of 51 male participants, 17 autistic and 34 non-autistic individuals participated in the study. Participants drove the simulator-based LCT without (baseline) and with a three-level auditory-verbal response N-back task (i.e., 0-back,1-back, and 2-back) developed to tax working memory capacity. The included driving parameters were: mean deviation in the lane change path (MDEV), percentage of correct lane changes (PCL) in response to a lane change sign, and lane change initiation (LCI). The percentage of error rate (PER) was included to measure participants’ performance on the secondary task. Dual-task performance of both groups deteriorated with increasing cognitive load, but this effect was more pronounced in the autistic group. Specifically, the performance of both group on MDEV, PCL, and PER suffered from the increasing cognitive load. Nevertheless, neither PCL nor LCI differ between autistic and non-autistic participants. Notably, LCI also deteriorated with increasing cognitive load for non-autistic participants, but not for autistic participants. Similar to previous research, it is suggested that distracted driving should be eliminated as much as possible before occurring in the first place. Specific suggestions for eliminating distraction in autistic drivers are provided.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1369847824001992
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.trf.2024.07.030
    http://hdl.handle.net/10576/58413
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎862‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video