• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Tele-Mentoring Using Augmented Reality: A Feasibility Study to Assess Teaching of Laparoscopic Suturing Skills

    عرض / فتح
    Tele-Mentoring_Using_Augmented_Reality_A_Feasibility_Study_to_Assess_Teaching_of_Laparoscopic_Suturing_Skills.pdf (1.691Mb)
    التاريخ
    2023-06
    المؤلف
    Shabir, Dehlela
    Balakrishnan, Shidin
    Padhan, Jhasketan
    Abinahed, Julien
    Yaacoub, Elias
    Mohammed, Amr
    Deng, Zhigang
    Al-Ansari, Abdulla
    Tsiamyrtzis, Panagiotis
    Navkar, Nikhil V.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The work assesses the efficacy of computer based remote tele-mentoring system (i.e. when the mentor and mentee are physically separated) for teaching minimally invasive surgical skills. The visual cues used for tele-mentoring comprises real-time virtual surgical instruments' motion augmented onto the operative field and remotely controlled by the mentor. In the feasibility study, the surgical task of laparoscopic intracorporeal suturing was simulated among 18 mentor-mentee pairs. Three modes of mentoring were used. Mode-I included traditional learning using pre-recorded videos (in absence of a mentor). Mode-II used traditional in-person hands-on mentoring. In Mode-III, a tele-mentoring prototype was used that connected a mentee with a remote mentor. Error count and duration were recorded for a learning stage followed by a testing stage for the three modes. The results show the error count for Mode-III reduces significantly as compared to Mode-I in the learning stage. Similarly, the error count for Mode-III also reduces significantly as compared to Mode-I in the testing stage. The errors count for Mode-III were equivalent to that of Mode-II for both learning and teaching stages. Furthermore, in Mode-III the duration reduces from learning to testing stage exhibiting the learning effect. Thus, computer based remote tele-mentoring is effective and more convenient to demonstrate surgical sub-steps consisting of tool-tissue interaction facilitating surgical skill transfer.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85166470631&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/CBMS58004.2023.00193
    http://hdl.handle.net/10576/59906
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video