• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Investigation on cellular LTE C-V2X network serving vehicular data traffic in realistic urban scenarios

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0167739X24003637-main.pdf (4.399Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Mir, Zeeshan Hameed
    Dreyer, Nils
    Kürner, Thomas
    Filali, Fethi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The need for reliable vehicular communication is an essential precondition of future Cooperative Intelligent Transportation Systems (C-ITS). The C-ITS applications and their diverse requirements necessitate a hybrid approach that combines ad hoc and cellular networks to support seamless and robust connectivity. While the research showed tremendous potential, the successful adaptation of the hybrid approach depends on the optimal understanding of its impact on network and protocol performance in an actual reference scenario. This work, which has practical implications for the field, focuses on creating a realistic representation of the dual-link-enabled Hybrid Vehicular Network (HVN) in the simulator. Several enhancements were implemented into a network simulator, including multiple Radio Access Technologies (multi-RAT) support, models for path loss predictions, static subscribers, background interference, and SINR throughput mapping within a multi-cell environment. We then presented a parameterized data traffic steering algorithm that enables switching between Dedicated Short-Range Communication (DSRC) and Long Term Evolution (LTE) RAT based on channel congestion and cell load conditions. The simulation result shows the high potential of a dual-link-enabled hybrid approach and its implications on both networks under realistic vehicular networking conditions. The investigations reveal that an intelligent decision to steer traffic can target balanced connectivity and highly reliable vehicular communication at a reduced network load.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.future.2024.07.002
    http://hdl.handle.net/10576/60205
    المجموعات
    • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا [‎278‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video