• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Infrastructure-assisted joint power adaptation and routing for heterogeneous vehicular networks

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0045790617336534-main.pdf (3.283Mb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Zeeshan, Hameed Mir
    Ko, Young-Bae
    Filali, Fethi
    Kim, Jaebeom
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In vehicular networks, protocols and algorithms rely on the in-network status information and its delivery via control messages for their operations. Using the same wireless channel for data and control message transmissions consume significant channel capacity and time, thus resulting in performance degradation. In this paper, a multi-tiered, heterogeneous vehicular network architecture is considered consisting of mainly two radio access technologies, i.e., ad hoc and cellular. Based on the concept of infrastructure-assistance, we suggested offloading control messages over the cellular network and data over the ad hoc network. Next, an efficient broadcast algorithm is proposed that exploits predicted connectivity information to decide on transmit power levels for each vehicle. Finally, a joint transmit power adaptation, and routing algorithm is implemented to disseminate data over a multi-hop network. Through extensive simulations, we reported significant performance gains in terms of delay, collision rate, and packet delivery ratio while maintaining lower communication overhead.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.compeleceng.2018.12.005
    http://hdl.handle.net/10576/60208
    المجموعات
    • أبحاث مركز قطر لابتكارات التكنولوجيا [‎278‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video