• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Drivers and outcomes of a shopper-retailer's app relationship

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0969698924002984-main.pdf (1.441Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Abu Farha, Allam K.
    El Hedhli, Kamel
    Alnawas, Ibrahim
    Zourrig, Haithem
    Becheur, Imene
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Drawing on the theory of consumption values, consumer-brand relationship paradigm and "lovemark" notion, the reported research offers insights into the role of retail apps in cultivating meaningful relationships with mobile shoppers. The storyline of this research is that a strong shopper-retailer's app relationship is manifested by app respect and app love, which in turn, yield active app-supportive behaviors such as app evangelism and app defense. Both app respect and app love underpin shoppers' perceptions of an array of utilitarian- and hedonic-laden values derived from shopping apps. Data collected in retail fashion apps' settings lend support to the proposed model. App respect is more derived from the app's utilitarian-laden values, whereas app love is more derived from the app's hedonic-laden values. More specifically, functional and epistemic values, as utilitarian-laden values, generate app respect. Conditional, emotional, and social values, as hedonic-charged values, yield app love. Furthermore, app respect and app love generate distinct retailer's app relational outcomes; while app respect influences app defense, app love has more influence on app evangelism. The paper discusses the theoretical and managerial implications of the findings and offers directions for future research.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2024.104002
    http://hdl.handle.net/10576/60698
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video