• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Talent management and innovative work behavior in tourism and hospitality businesses: Does absorptive capacity matter?

    عرض / فتح
    Talent management and innovative work behavior in tourism and hospitality businesses Does absorptive capacity matter .pdf (1.903Mb)
    التاريخ
    2024-11-27
    المؤلف
    Agina, Mohamed Fathy
    Farrag, Dalia Abdelrahman
    Khairy, Hazem Ahmed
    Alhemimah, Arej
    Al-Romeedy, Bassam Samir
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study investigates the impact of talent management (TM) on innovative work behavior (IWB) in five-star hotels and category-A travel agencies, focusing on absorptive capacity (AC) as a mediator. This study collected 323 responses from top and middle-level management at five-star hotels and category-A travel agencies operating in Egypt, evaluating the hypothesized model using the Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) technique with WarpPLS software 7.0. Findings show that TM positively affects IWB and AC. Moreover, AC positively affects IWB. The findings also support the hypothesis that AC plays a significant mediation role in the relationship between TM and IWB. The study provides valuable insights into Human Capital Theory. The study also offers practical insights for tourism and hospitality businesses to enhance AC and foster IWBs.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/15332845.2025.2432621
    http://hdl.handle.net/10576/61963
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video